Nova jornada de mobilitzacions del sector públic. Aquest dimarts, diferents plataformes sindicals convoquen vaga per reclamar la derogació de l'”Icetazo”. Es tracta del reial decret llei amb què el govern espanyol pretén avançar en l’estabilització de les plantilles. La proposta apunta a un concurs de mèrits obert per a interins que portin un mínim de cinc anys en la mateixa plaça. Aquest dimarts al matí hi ha ha l’acció dels piquets informatius i a les 12h una manifestació que sortirà des de la plaça dels Carros.
Els sindicats convocants són CGT, Intersindical Alternativa, la Coordinadora Obrera Sindical, el Sindicat de Comissions de Base, la CNT i Solidaritat Obrera. Fan una crida a tots els empleats i empleades de les administracions públiques catalanes i de les entitats del sector públic, i de forma especial al seu personal funcionari i laboral interí, perquè se sumin a la protesta. Reclamen justícia per a totes les interines i temporals i, en general, per tot el personal precari de les administracions públiques.
Denuncien que després de les esmenes transaccionades en relació al projecte de llei de l'”Icetazo” se’ls està enganyant amb unes modificacions que no resolen en absolut el problema, afirmen.
Els sindicats avisen que aquesta proposta de llei, que passarà dijous pel Congrés, aportarà estabilitat a les places, però no als mateixos treballadors.