La Brigada d’Intervenció Ràpida realitza unes 13 actuacions diàries de mitjana a la ciutat. Des que es va posar en marxa, l’any 2008, n’ha fet prop de 25.000. Durant el 2016 es va produir un increment d’intervencions respecte l’exercici anterior, superant les 3.100. Un 66% van ser per reparar voreres, un 21% per reposar pilones trencades, murs o posar a lloc mobiliari urbà i el 13% per asfaltat. El centre de la ciutat és el que acumula més accions de la BIR, més de 1.700 entre el gener de 2016 i l’abril d’enguany. Bonavista, Camp Clar i Les Gavarres o la zona del Miracle-Arrabassada i Cala Romana han superat les 500 en aquest període.
L’APP de l’Ajuntament és el mecanisme més emprat per fer arribar l’avís, seguit de la trucada telefònica. Des del consistori es fa una valoració positiva del funcionament d’aquests recursos però enguany es volen reforçar per millorar les vies de comunicació amb la ciutadania. José Luis Martín és el conseller d’Espais Públics.
Segons Martín, els treballs més urgents s’executen en un màxim de 24h, els urgents en tres dies i els ordinaris en un marge de 15 dies, en funció del tipus de reparació a realitzar. La Brigada d’Intervenció Ràpida està formada per un equip de 17 persones i compta amb un pressupost anual d’uns 900.000 euros.
Els ciutadans poden informar de qualsevol tipus de deficiència a la via pública a través del telèfon gratuït disponible les 24h els 7 dies de la setmana: el 900 200 274. També hi ha una aplicació específica per a telèfons mòbils.