És l’ens de referència en aquest àmbit al conjunt de l’Estat i poc a poc va consolidant aquesta posició privilegiada.

Per exemple, enguany visitarà per primer cop Zimbabwe i Botswana, mercats totalment emergents.

En els 15 anys de presència a l’Àfrica ha dut a terme 135 missions, portant centenars d’empreses, tant locals com catalanes i espanyoles.

Aquest dijous, la Cambra tarragonina ha estat l’escenari d’una jornada organitzada per la Generalitat amb l’objectiu d’impulsar les exportacions a aquest continent. Durant la mateixa s’ha presentat el Pla Àfrica de l’agència pública ACCIÓ, que compta amb oficines en diferents països. Són de gran utilitat per aplanar el camí a aquelles empreses que volen accedir a aquests mercats. Així, acompanya els empresaris, fa sondejos de mercat, assessora i permet reduir els riscos a l’hora de desembarcar en determinats països africans.

S’ha explicat que un dels reptes és aconseguir que les PIMES s’interessin pel comerç exterior i que les empreses que s’hi aventurin puguin optar a licitacions d’obra pública de la mà de partners locals.

El president de la Cambra, Albert Abelló, diu que l’Àfrica continuarà sent una prioritat donat l’èxit de les missions. 

Les exportacions catalanes a països com Nigèria o Costa d’Ivori han crescut un 160% en els últims deu anys.