El tren-tramvia del Camp de Tarragona no és viable a nivell econòmic ni de demanda. Ho afirma la CEPTA, que s’oposa al projecte del tren lleuger planificat per la Generalitat. És un dels punts més rellevants del darrer Observatori Empresarial elaborat per la patronal tarragonina, dedicat a les infraestructures.
Des de la patronal rebutgen el projecte de tren-tramvia, previst en una primera fase entre Tarragona i Cambrils amb 11 parades, i aposten, en canvi, per reforçar el transport col·lectiu de passatgers mitjançant autobusos. De fet, pensen que se n’haurien d’implementar d’elèctrics i crear carrils específics aprofitant l’alliberament de l’espai que ara ocupen les vies del tren.
El cap del Gabinet d’Estudis de la CEPTA, Juan Gallardo, afirma que el projecte previst pel govern català és insuportable econòmicament i també en termes de demanda.
Gallardo posa xifres. Diu que el quilòmetre del futur tren-tramvia costarà entre 20 i 32 MEUR i que, en total, acabaria suposant una inversió de prop de 1.000 MEUR. Pel que fa a la demanda, sosté que serà insuficient perquè caldria un milió de passatgers per quilòmetre quan, segons els càlculs que tenen, no s’arriba als 500.000. D’altra banda des de la CEPTA defensen la necessitat de traslladar les mercaderies ferroviàries per l’interior però descartant la recuperació de la línia Reus-Roda.