Un 20% de la producció de la cervesa Rosita s’exporta a l’estranger.
Entre els principals mercats hi ha el Japó, Austràlia, Canadà, Finlàndia, Regne Unit i també els Estats Units, a la ciutat de Nova York. La intenció és ampliar mercats i expandir-se a nord-amèrica amb un projecte que ara arrenca a Texas.
Ramon Ollé, un dels propietaris de La Gardènia, empresa que elabora des d’Alcover aquesta cervesa nascuda a la Part Alta, diu que als Estats Units s’aprecia molt el producte artesà. Explica que la Rosita és cada cop més internacional i que hi ha tingut molt a veure el fet d’haver-se “colat” a les cartes dels principals restaurants del país.
Ollé afirma que a través de la cervesa el nom de Tarragona sona per molts països del món.
Van començar fabricant la Rosita a França i d’ençà fa cinc anys produeixen des de la planta situada al municipi del Baix Camp. Des d’aquí s’elabora mig milió d’ampolles i unes 100.000 són exportades a una dotzena de països.
La marca s’ha anat diversificant amb diferents varietats de Rosita i destaca per tenir la primera cervesa afrodisíaca. S’innova constantment per arribar a nous públics.
La graduació de la cervesa original és de cinc graus i mig.
També tenen la Ivori, especialment pròpia de la ciutat, i també de negres i d’avellana.