El Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre registra, a més, un índex d’atur per sobre de la mitjana catalana.
L’informe de conjuntura de les cambres de comerç detecta tímids signes de recuperació. Amb tot, adverteix de la manca de crèdit i de la debilitat de la demanda interna.
Es registra una tendència creixent a la destrucció d’ocupació en totes les comarques.
Constata que la caiguda del PIB ha tocat fons i que l’impuls del comerç exterior ha contribuït a evitar un major aprofundiment de la crisi. El professor de la URV i autor de l’informe, Joaquim Margalef, assegura que la manca de fluïdesa del crèdit i la debilitat del consum intern són els grans inconvenients.
Margalef explica que hi ha un problema d’encaix de la política econòmica de Catalunya i Espanya. Afegeix que, a més, no s’acaben de resoldre els problemes financers.
L’informe ha estat elaborat per la URV i correspon al segon trimestre d’enguany.