Són uns diners que serviran per finançar els projectes que impulsin els 14 municipis tarragonins que acolliran alguna de les disciplines esportives de Tarragona 2017.

Aquest divendres, el ple de l’ens supramunicipal ha aprovat el protocol d’intencions amb l’Ajuntament per a la celebració del certamen. També una modificació de crèdit del pressupost d’enguany per valor de 6 milions d’euros, que es destinaran als Jocs Mediterranis.

La resta de diners, fins arribar als 8,7 milions, s’aniran fixant als comptes dels propers exercicis.

El president de la Diputació, Josep Poblet, diu que és una molt bona noticia pel territori i que demostra el compromís de la institució amb un esdeveniment que projectarà les nostres comarques. Explica que ja hi ha els diners per finançar els projectes que presentin les subseus. Recorda que, en el cas de la ciutat, aquesta disposa d’un gran equipament com és la Tarraco Arena Plaça. 

L’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, destaca el compromís de la Diputació des del primer dia i explica que tot el territori i el teixit empresarial local es beneficiarà amb els Jocs. Ara bé, admet estar preocupat per l’absència de partides econòmiques als pressupostos de l’Estat. 

El ple també ha servit perquè Joan Plana prengués possessió com a nou diputat en substitució de l’exalcalde de Torredembarra, Daniel Masagué.