Tot i que encara no es disposa de les dades oficials, els resultats de la campanya de Nadal pels comerciants del Camp i l’Ebre seran “molt superiors als de l’any passat”. Així de confiat s’ha mostrat el president de PIMEC Comerç a Tarragona, Florenci Nieto, que ha manifestat que després del creixement d’entre el 5 i el 6% en el mateix període de l’any passat -i després de set anys de pèrdues- “estem sortint del pou”. No obstant això, Nieto ha estat molt crític amb les grans marques que s’avancen a les rebaixes, que comencen oficialment el 7 de gener, amb descomptes durant les festes de Nadal. “Contra això, seguirem treballant”, ha assegurat. De cara a les rebaixes, ha augurat un bon ritme de vendes.
Últim diumenge d’obertura de comerços de la campanya de Nadal, només unes hores abans de tancar-la i, segons el president de PIMEC Comerç a Tarragona, Florenci Nieto, les sensacions entre els comerciants de la demarcació són “satisfactòries”. “Qualsevol augment és extraordinari”, ha remarcat Nieto, i és que és el segon any que la facturació d’aquesta època puja respecte l’any anterior. Malgrat això, ha apuntat que les famílies “consumeixen i compren, però no d’una manera desmesurada com abans”, sinó sent “molt conscients i prudents”.
Els bons resultats, ha assenyalat, es deuen a que “els comerços s’estan aplicant molt”. Així, inverteixen en buscar noves tendències, l’ús de les xarxes socials, màrqueting a nivell elevat o tècniques per cridar l’atenció dels clients. En definitiva, es “professionalitzen”, i es fixen també en allò que es fa fora del país, acudint a fires internacionals, per després posar-ho en pràctica aquí. “El comerç està fent les coses molt bé i ara està veient els resultats”, ha sentenciat.
Però els establiments de proximitat també es troben amb algunes dificultats, com les grans marques que han començat a oferir descomptes abans que arribin les rebaixes. Ho fan “per conveniència, no per treure estoc”, ha lamentat Nieto, i “fa mal a la resta de comerços de la ciutat”, ha dit. També ha exposat que algunes grans marques ja van començar fins i tot al novembre, amb descomptes de fins al 60%. “No sé què seran capaços de fer quan arribin les rebaixes”, ha exclamat.
Pel que fa als sectors que han tingut més èxit durant les compres de Nadal, el president del petit i mitjà comerç a la demarcació s’ha referit a les noves tecnologies, les joguines, la roba i els complements o la perfumeria. És el “segon any consecutiu amb unes xifres immillorables”, ha celebrat, “i cal aconseguir mantenir la tendència”.
Prudència de cara a les rebaixes
“Això que quan s’obrien les portes de les botigues, la gent entrava en massa i s’ho emportava tot”, ha explicat, “crec que passarà a formar part de la nostra memòria històrica”. “Ara la gent compra el que necessita”, ha manifestat Nieto. Així, malgrat la campanya de Nadal hagi estat molt bona, moltes famílies encara esperen a les rebaixes per comprar els productes de més necessitat.
En aquest sentit, ha avançat que els descomptes de les botigues de proximitat de la demarcació aniran entre el 40 i el 60%, a partir del dia oficial d’inici de les rebaixes, el 7 de gener, i probablement s’aniran incrementant a mesura que avanci la temporada. Com és habitual, ha recordat, la primera setmana o els primers deu dies, suposaran més de la meitat de la facturació d’aquest període