El nou centre penitenciari de Mas d’Enric començarà a funcionar a finals de novembre. La Generalitat veu factible estrenar les instal·lacions aquest mes ja que només queda ultimar alguns detalls. La voluntat de l’administració catalana és complir els terminis anunciats pel conseller de Justícia Germà Gordó en la darrera visita a la presó l’estiu passat.
Ara es treballa en la posada en marxa de la cuina del centre penitenciari i s’acaben les obres de la depuradora que atendrà l’augment de població que comportarà l’arribada de reclusos al Catllar.
També s’enllesteix la connexió amb els autobusos municipals de Tarragona a l’equipament. Fins que això no sigui possible, hi ha l’opció que hi arribi la línia que cobreix la zona i que arriba a Santes Creus.
D’altra banda, es desbrossa la zona boscosa exterior a la presó per evitar incendis forestals.
Ho ha explicat en una entrevista a Tarragona Ràdio, el delegat de la Generalitat, Joaquim Nin.
La nova presó acollirà entre 800 i 900 interns tot i que la seva capacitat és per a 1.020.
Hi haurà 418 funcionaris i els primers ja hi estan treballant. Són bàsicament personal d’administració, serveis i vigilància.
En un altre ordre de coses, Nin ha explicat que entre aquest desembre i el mes de gener, ja començaran les obres del Palau d’Esports que s’ha de construir a l’Anella Mediterrània. Els treballs van a càrrec de la Generalitat i tenen un cost de 12 milions i mig d’euros.