La passarel·la Port-Ciutat ja té calendari definitiu: estarà operativa durant la primera quinzena de juny. Els treballs avancen segons el previst. El 31 de maig acaba la moratòria de dos mesos concedida a l’empresa per solucionar diferents imprevistos de caire més tècnic. Mentrestant, està en marxa l’actuació al passeig marítim, que experimentarà una important remodelació per donar més pes i prioritat als vianants. I és que segons càlculs de la Guàrdia Urbana, en els últims dos anys s’han duplicat els usuaris de front marítim i de la platja del Miracle, i s’espera que es multipliquin per tres o quatre un cop obri la passera, que va a càrrec del Port.
El president de l’Autoritat Portuària, Josep Andreu, explica que l’objectiu era que l’estructura ja funcionés pels Jocs Mediterranis.
L’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, afirma que està molt tranquil per l’estat dels treballs perquè s’enllestiran amb l’arribada de l’estiu, com preveien. Diu que serà un element de connexió molt important per la ciutat i que esperen que porti molta més gent al front litoral més urbà de Tarragona.
Josep Andreu demana paciència als tarragonins i les tarragonines per les molèsties ocasionades per ambdues actuacions. La passarel·la, de 300 metres, salvarà un desnivell de gairebé 20 metres, disposarà de dos ascensors i diverses rampes.