Ara fa uns dies us parlàvem de la Plataforma Hidrogen Verd Catalunya Sud. En formen part més de 50 agents amb implantació al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre.
La idea és impulsar l’expansió d’aquest combustible per fer front al repte de la transició energètica. Coordinada per la URV, la plataforma aplega agents de formació, recerca i tecnologia; agents empresarials i empreses de la cadena de valor de l’hidrogen verd; així com administracions locals, supramunicipals i la Generalitat.
Avui hem focalitzat un d’aquests agents. Hem parlat de la pila d’hidrogen, un dels grans projectes de Toyota. Aquesta tecnologia ja està present en els prototips FCV Concept i FCV Concept Plus, a més del Toyota Mirai, a la venda a Alemanya, Regne Unit o Suècia, entre d’altres països.
És un procés net i respectuós amb l’entorn: l’únic ‘malbaratament’ que s’emet és aigua, de manera que un cotxe amb aquesta tecnologia seria un vehicle zero emissions.
Expliquem el seu funcionament, quins avantatges aporta respecte el combustible convencional i com la marca japonesa s’ha avançat a les demandes del que marquen les directius mediambientals europees.  N’hem parlat amb Pere Anton Vidales, gerent de Toyota Autoforum, al barri de l’Albada. 

Pere Anton Vidales, gerent Toyota Autoforum