Les entitats que treballen en defensa dels usuaris del Transport Públic a Tarragona demanen que el nou servei de rodalies que entra en funcionament dijous es potenciï al màxim.
Proposen que s’instal·lin més punts de parada. Consideren que és absurd que els trens passin per les urbanitzacions de Llevant, per Vilafortuny o pel campus universitari de Bellisens i no s’aturin.
Així mateix, consideren prioritari el tema de la intermodalitat. En aquest sentit, plantegen als ajuntaments i a la Generalitat que facin tot el possible perquè els trens enllacin amb la resta de servei públic.
Un altre aspecte que subratllen com a clau és la integració tarifària de les noves rodalies.
El portaveu a Tarragona de la Plataforma en Defensa del Ferrocarril, Daniel Pi, fa seves aquestes peticions tot i mostrar-se satisfet per l’estrena aquesta setmana de la xarxa de rodalies de Tarragona.
Pensa que s’ha acabat amb una anomalia.
La nova xarxa de trens s’inaugurarà aquest dijous 20 de març. Inclou 71 freqüències i s’articula en dues línies. La RT1 unirà Tarragona i Reus i disposarà de 10 noves connexions diàries de dilluns a divendres per sentit.
Així s’arribarà a la xifra de 27 trens diaris de Reus a Tarragona i 28 de Tarragona a Reus.
La RT2 enllaçarà l’Arboç i Cambrils sense transbordament a Sant Vicenç de Calders.