La Santa Tecla sense aglomeracions acaba mobilitzant més de 19.500 persones mitjançant reserva prèvia. El Camp de Mart es consolida com a pol cultural i ha estat el principal escenari d’aquestes festes marcades per la Covid-19. L’alcalde, Pau Ricomà, afirma que s’ha assolit l’objectiu que perseguien aquest 2020: organitzar una festa major segura i memorable.
La d’enguany serà una Santa Tecla per recordar per molts motius. La pandèmia ha obligat a tirar d’imaginació i un dels grans beneficiats ha estat l’auditori del Camp de Mart, per on hi ha passat més de 10.000 persones en els diferents actes organitzats. Més de 4.500 ho han fet per la Casa Canals i unes 2.300 per la Terrasseta. Recordem que tot ha estat condicionat per les limitacions d’aforament i per les mesures de seguretat. L’alcalde i conseller de Cultura, Pau Ricomà, també ha destacat que la festa hagi esquitxat tots els barris, amb activitats com l’encesa dels voladors, l’Anella Tapa o el Traditrenet. També posa de relleu la bona acollida com el ball excepcional de l’Àliga i el Lleó a l’Ofici, i diu que caldrà pensar si han arribat per a quedar-se o per formar part d’aquesta Santa Tecla memorable.
Ricomà agraeix la tasca de les 250 persones que han treballat durant la festa i de les entitats, amb les seves propostes conjuntes i innovadores, com la dels Pilars Caminant simbòlics. L’altre gran repte era evitar aglomeracions i creu que entre la responsabilitat de la gent i els dispositius preparats, s’ha aconseguit en bona part.
Ara la mirada ja està posada en la Santa Tecla del 2021, la del 700 aniversari i que s’espera poder celebrar en un context de normalitat.