La telefonia i Internet encapçalen les queixes dels tarragonins. Suposen gairebé un 47% de les reclamacions efectuades al llarg del 2015. Els serveis d’electricitat, gas i aigua, amb un 16%, desbanquen els serveis financers que cauen a la cinquena posició arran de les resolucions dels casos de preferents i el deute subordinat. Així, al conjunt de la demarcació hi ha hagut un total de 2.387 reclamacions, 965 de les quals s’han fet al Tarragonès, un 17% menys que el 2015. Les consultes també cauen i se situen en poc més de 3.900. Per contra, els casos resolts per acord de mediació han augmentat un 24%, amb gairebé 1.400 casos resolts.
La directora de l’Agència Catalana de Consum (ACC), Montserrat Ribera, explica que les reclamacions en els serveis d’Internet i telefonia van més enllà de la demarcació. Demana als consumidors que abans de dirigir-se a l’ACC ho facin al servei d’atenció al client de les companyies. Ribera subratlla que cal fomentar l’educació de consum de les empreses, i seguir implementant el sistema de mediació.
Pel que fa als expedients sancionadors se n’han resolt 13 amb unes multes que sumen més de 450.000 euros. Aquest dimecres s’ha presentat el balanç d’actuacions de l’Agència Catalana de Consum a la demarcació durant l’any passat.