L’acord l’han signat aquest dijous el rector de la URV, Josep Anton Ferré, i el director del complex industrial de Repsol a Tarragona, Josep Francesc Font. La companyia contribuirà amb 100.000 euros els propers tres anys perquè la Càtedra, creada l’any 2007, segueixi desenvolupant activitats de formació, recerca i divulgació científica en l’àmbit de la comunicació social.

Ha estat en un acte al paranimf del Rectorat, que ha comptat amb una conferència del periodista Josep M. Martí i Martí. El veterà comunicador, ha destacat la importància de la creativitat i la innovació en l’exercici de la professió. Ha exposat el canvi de paradigma dels mitjans amb la irrupció dels smartphones, els principals receptors digitals actualment entre els comunicadors. El 48% de la població té un telèfon intel·ligent -ha recordat-, i gairebé la meitat d’aquests consumidors el fan servir a diari per a informar-se o per a entrar a la xarxa. 

Afegeix que és una realitat que preocupa en general els responsables dels mitjans, que es plantegen canvis de format i innoven, amb la incertesa de saber cap a on van les tendències de consum, que estan en constant canvi. Ho ha exemplificat parafrasejant una cita d’un dels grans guionistes de Hollywood, que va dir que “ningú sap res”.  

La voluntat de la Càtedra és millorar la qualitat ètica i estètica del món de la informació i de la producció i difusió de continguts. Tal i com han exposat el rector de la URV i el director del complex industrial de Repsol a Tarragona, Josep Francesc Font. 

El contingut de la càtedra s’articula en activitats de formació, recerca i divulgació de coneixement. Permetran la transferència de coneixements entre el món acadèmic i l’entorn. En els últims anys, la Càtedra Internacional URV/Repsol d’Excel·lència i Comunicació ha publicat articles en 31 publicacions d’impacte d’internacional, ha participat en 5 projectes competitius, ha organitzat 2 congressos d’àmbit europeu i ha signat un contracte de transferència. Actualment, la URV té en marxa 14 càtedres per a la difusió del coneixement i la innovació en diferents àmbits. 

En els últims cinc anys, la Fundació URV i Repsol han signat 14 contractes per projectes de recerca. D’altra banda, 80 estudiants de la URV han completat el seu procés de formació al Complex Industrial.

Escolta Josep Anton Font