L’Ajuntament de Tarragona demana a la Generalitat que aclareixi quins són els seus plans per fer la connexió ferroviària entre la línia convencional i de l’AVE.

L’equip de Govern es mostra sorprès per la proposta que han donat a conèixer les plataformes d’usuaris i defensors del ferrocarril després de reunir-se amb el secretari de Mobilitat, Ricard Font.

Aquest dimecres van anunciar que el govern català té sobre la taula una alternativa a l’intercanviador de l’Arboç, que és el que reclamava el territori, i aquest es podria situar més al nord, a Subirats o La Granada.

D’aquesta manera, diuen, es voldrien resoldre, també, els dèficits ferroviaris de Vilafranca del Penedès.

El tinent d’alcalde responsable de l’Oficina de Projectes, Xavier Tarrés, diu que no acceptaran aquesta proposta i demana al Govern que els informi dels seus plans, i si ja els ha fet arribar al Ministeri de Foment.

Fer la interconnexió més amunt, amb nova parada, suposarà allargar el temps del trajecte entre Tarragona i Barcelona en trens Avant fins a 10 minuts.

Espera que imperi el diàleg i avisa que aquest plantejament no l’acceptaran. 

L’alternativa que estaria estudiant la Generalitat suposa que del total del recorregut entre Tarragona i Barcelona només un 52% es faci en línia AVE.