L’atur puja un 0,8% al novembre a Tarragona, empès pel mal comportament dels serveis.
Segons dades publicades aquest dimecres pel Ministeri de Treball, l’atur s’ha incrementat en 537 persones en el darrer mes a les nostres comarques.
De mitjana, a Catalunya, ha baixat un tímid 0,3%. Per demarcacions, l’atur puja a Tarragona i Girona, en aquest cas per sobre del 3%, i cau a Barcelona i a Lleida, de l’ordre de l’1% en tots dos casos.
Pel que fa a sectors, els serveis són els únics que destrueixen ocupació, amb unes 1.200 persones que s’han quedat sense feina al novembre. En canvi, l’atur s’ha reduït en 252 persones a l’agricultura, 244 a la construcció i un centenar a la indústria.
En termes interanuals, a les comarques tarragonines xifres positives perquè ara hi ha un 9% menys de parats respecte fa un any. En l’actualitat, hi ha unes 62.000 persones sense feina a la demarcació.
El secretari general de la UGT a Tarragona, Joan Llort, ha dit a Tarragona Ràdio que cada cop creix la precarietat amb uns contractes de menor durada i salaris més baixos.
Llort recorda que l’atur cau, en part, perquè hi ha menys població activa. Explica que hi ha franges d’edat, especialment entre els que s’apropen a la jubilació que, directament, ja ni busquen feina.