L’equip de govern planteja una congelació dels impostos i taxes excepte de la brossa. L’increment serà d’un 11%, el que representa una mitjana de 12,45 euros anuals. El govern municipal justifica la pujada per tal de poder fer front la inversió que obligatòriament hauran d’assumir els ajuntaments que formen part de Sirusa. I és que la planta incineradora requereix una actualització per ajustar-se als nous escenaris de gestió de residus. Això representa fer inversions per valor de 75 milions d’euros, 30 dels quals sortiran dels consistoris que integren l’ens.
La resta de taxes i impostos municipals no es tocaran, com és l’IBI general, l’impost de vehicles de tracció mecànica o l’IAE. Ara bé, si s’aplicarà el recàrrec ja anunciat del 50% de l’IBI als propietaris amb pisos buits.
El conseller de Serveis Econòmics, Jordi Fortuny, deixa clar que l’increment de la brossa no repercutirà en l’Ajuntament sinó que anirà a les inversions de millora que ha de fer Sirusa.
Fortuny ha obert la porta a estudiar, de cara al 2021, un canvi en el sistema de trams que actualment fixen els preus de la brossa.
Es manté el pagament fraccionat de deu mensualitats i també el pagament avançat, amb una bonificació del 2,5% als contribuents que s’hi acullin.
El debat de les ordenances fiscals per l’any vinent tindrà lloc en el ple que se celebrarà el dilluns 21 d’octubre.