L’acord per l’ampliació de l’aeroport del Prat inclou la connexió en alta velocitat amb els aeroports de Girona i Reus amb l’objectiu que actuïn com a infraestructures complementàries i puguin descongestionar el Prat. Les dues estacions uniran els dos aeroports amb Barcelona en mitja hora abans del 2026. Aquesta era una de les demandes que havia expressat la Generalitat en el debat sobre l’ampliació de la infraestructura, que suposarà una inversió de 1.700 milions d’euros entre els anys 2022 i 2031.
Les estacions de Reus i Girona haurien d’estar a punt al voltant del 2026, segons ha apuntat el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró. Pel que fa a l’estació de Reus, el Ministeri iniciarà els tràmits necessaris per a l’estudi del disseny i de la seva ubicació.
Aena assegura que disposa de plans de creixements propis per a cada un d’ells perquè puguin actuar de complement al del Prat i destaca que a més de captar trajectes “punt a punt” són de “gran importància” per a la seva zona d’influència, en especial per al turisme a la Costa Brava i la Costa Daurada.
Un acord que s’ha tancat aquest dilluns amb el Ministeri a Madrid, com ha explicat Puigneró.
Un altre dels compromisos tancats per part d’Aena és que el Prat continuï operant amb pistes segregades i que ho faci més de 80 operacions per hora sense arribar al límit dels 90.
D’altra banda, superar les 80 operacions per hora ha de servir perquè els vols puguin mantenir la seva puntualitat i amb capacitat per als vols intercontinentals, quan l’activitat recuperi els nivells anteriors a la pandèmia.