L’Ajuntament de Tarragona elaborarà un pla de comunicació per millorar la coordinació institucional i el flux d’informació en cas d’emergència. Es basarà en un informe de diagnosi elaborat per la Fundació URV i que aquest dilluns es va presentar a la Comissió de Protecció Civil.

L’equip de govern va encarregar l’informe a la Universitat Rovira i Virgili l’any 2019, és a dir, abans de l’accident a Iqoxe. El cas és que el greu sinistre a la planta de la Canonja va posar a prova els sistemes de comunicació previstos per l’Ajuntament i la resta d’administracions, i ha fet aflorar alguns dèficits, que ara es volen corregir.

Per exemple, s’ha posat de manifest, i així ho diu la Fundació URV, que cal més coordinació entre els gabinets de comunicació de les parts implicades en la gestió d’un accident químic. O saber com actuar davant les ‘fake news’ i poder desmentir-les de manera categòrica. També recull que les sirenes sonin en cas de produir-se un succés, de manera preventiva i independentment del seu abast.

El conseller de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil, Manel Castaño, explica que el pla també contempla com millorar els canals d’informació amb la població, ja sigui a través de les escoles o de les entitats veïnals.

A partir de la diagnosi realitzada per la universitat s’elaborarà aquest pla de comunicació, que es posarà en coneixement del nou delegat de la Generalitat, quan sigui nomenat. L’objectiu és poder coordinar-lo amb el Govern perquè les interferències siguin mínimes en cas d’accident químic.