Ha engegat una nova campanya específica que en els propers mesos arribarà a uns 2.500 establiments. Dos educadors ambientals seran els encarregats de fer el porta a porta per informar sobre com separar els residus correctament.

Se’ls explicarà on dipositar cada cosa i es resoldran els dubtes, a la vegada que es vol esbrinar si fan servir de manera adequada els serveis específics de què disposen. Com a incentiu, els comerciants podran participar en un concurs on es premiarà deu establiments que facin bé la selecció de les deixalles que generen. Hi ha diversos premis en joc.

La regidora d’Espais Públics i Neteja, Ivana Martínez, ha explicat que una part del teixit comercial no separa bé els residus i volen visitar-los en persona per tal de corregir-ho. Detalla els objectius de la nova campanya que ja està en marxa. 

Entre les conductes que es volen redreçar hi ha llençar les bosses industrials fora dels contenidors, capses de cartró que no es pleguen i que també queden a l’exterior o el fet de dipositar residus que no són equiparables als domèstics com les capses de plàstic, fusta o porexpan.

A la ciutat, al 2014, va augmentar el nombre d’envasos seleccionats correctament, es va mantenir el volum de vidre i va disminuir la quantitat de paper i cartró. Un dels motius, probablement, va ser a causa dels robatoris.