El Pla d’acció de promoció i millora dels polígons empresarials de Tarragona proposa una nova estructura de gestió d’aquests espais i desenvolupar una estratègia de promoció. El pla, redactat per l’Institut Cerdà, s’ha presentat aquest dijous en una jornada al Palau de Congressos.
Una de les principals conclusions del document és l’establiment d’un nou model de governança que integri les empreses en la gestió dels polígons i que ajudi en la coordinació de les diferents àrees de l’Ajuntament. En concret es recomana que les empreses instal·lades s’associïn, que es potenciï la Mesa existent per a la promoció i millora dels polígons i que l’Ajuntament concentri tots els canals de comunicació entre l’administració local i els empresaris en un únic interlocutor, establint així una mena de finestra única. L’estudi també fa una completa diagnosi de l’estat actual dels polígons i proposa un paquet de mesures per condicionar-los i millorar el seu atractiu de cara a noves inversions.
Francesc Roca és el conseller d’Ocupació i Desenvolupament Econòmic.
Entre les actuacions a dur a terme per part de les diferents administracions destaquen les millores en els accessos, la remodelació d’algunes vies, la construcció de nous drenatges pluvials o l’activació d’una línia de subvenció per a la renovació de naus industrials, entre d’altres.
Tarragona disposa de sis polígons d’activitat econòmica, que sumen 470 hectàrees de superfície i que acullen 700 empreses que donen feina a prop de 6.000 persones.