L’ajuntament exigirà responsabilitats i compensacions a l’empresa Koobin i a l’Agència de Publicitat Internacional Catalana, gestora de la Tarraco Arena Plaça, que actuava de mitjancera. A més, el govern municipal demana disculpes als usuaris i ha anunciat que obre un període de reflexió sobre la millor manera de vendre les localitats per al concurs.

La tinent d’alcalde de Cultura i Festes, Begoña Floría, recorda que precisament a causa del col·lapse registrat fa dos anys van decidir contractar una empresa especialitzada en la venda telemàtica d’entrades per a grans esdeveniments. Es va escollir Koobin després que la firma donés totes les garanties que no hi hauria problemes.

El portal ha explicat que a les 9h ha patit una caiguda general del servidor i que a les 11h hi ha hagut un problema amb la plataforma de pagament que oferien els principals bancs i caixes.

L’ajuntament considera insuficients les explicacions donades.

S’han rebut 3.298 visites d’usuaris únics entre les 9 i les 10 del matí. La xifra és la mateixa registrada ara fa dos anys però del tot assumible, segons havia garantit Koobin.

A tot plegat, cal afegir-hi un problema de comunicació. Explica l’equip de govern que ha resulta impossible donar informació perquè l’empresa no la facilitava o era contradictòria. S’havia anunciat que a les 12h es reprendria la venda després del col·lapse de les 9h i després es deia que seguiria aquest dimarts. En realitat i sense el coneixement de l’Ajuntament, poc després de les 11h s’havien venut 3.700 entrades i després de les 13.30h ja han quedat exhaurides.