L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, inaugura el primer dia de projeccions del Festival Internacional de Cinema de Tarragona, el REC. La primera pel·lícula serà ‘Josep’, un “film dibuixat” de l’il·lustrador francès Aurel. Aquesta és una de les 21 estrenes a nivell estatal d’enguany, d’un total de 40 pel·lícules. El certamen s’ha hagut d’adaptar a la pandèmia però ha pogut mantenir les projeccions amb públic, que en lloc de fer-se a l’Antiga Audiència es faran al Teatre Tarragona, per poder tenir més espectadors.
Ricomà s’ha proclamat seguidor del Festival i ha destacat que el REC genera una comunitat i un punt de trobada entre amants del cinema i la gent que consumeix la cultura.
La primera gran estrena serà aquest dimecres, amb ‘Josep’. Explica la història de Josep Bartolí, dibuixant i pintor català que va emigrar a França durant la Guerra Civil i que es va consagrar als Estats Units. El director del film, Aurel, diu que la pel·lícula neix com un homenatge a la professió del Josep i la seva, la de dibuixant.
La pel·lícula, principalment feta a base de dibuixos, compta amb la participació de Sergi López i Sílvia Pérez Cruz. Ja ha estat seleccionada pel festival de Cannes i ha estat un èxit a França.