L’alta velocitat ‘low cost’ ja opera al Camp de Tarragona. Aquest dijous han arribat els primers trens de la companyia francesa Ouigo. Es tracta del servei que des del passat 10 de maig competeix amb Renfe en la línia Barcelona-Madrid amb parades a Saragossa i Camp de Tarragona. De moment, ofereix un servei diari per sentit però ja treballa per ampliar l’oferta de cara a l’any vinent.
Els trens de la companyia Ouigo van començar a operar el passat 10 de maig entre Barcelona i Madrid. Això va suposar la liberalització ferroviària de l’alta velocitat a l’Estat en el transport de viatgers.
A l’estació del Camp de Tarragona, des d’aquest dijous, hi arriben dos d’aquests trens, que són de dos pisos i amb capacitat per 509 passatgers, un 25% més que els altres combois. La durada del trajecte fins a Madrid és d’unes 2 hores i 5 minuts, més curt que l’habitual perquè només es fa parada a Saragossa.
L’objectiu de la companyia és ampliar el nombre de parades, ara una per sentit al dia. De fet, n’havien demanat més a Adif però no els han estat concedides. El director comercial i de màrqueting de Ouigo España, Federico Pareja, ha explicat a Tarragona Ràdio que aposten fort per Tarragona.
A l’estació del Camp de Tarragona el tren procedent de Barcelona fa parada a les 11:04h i a les 12:18h el que té origen a Madrid. En la seva oferta de llançament els preus parteixen dels 9 euros, amb una tarifa plana de 5 euros per a nens de 4 a 13 anys. Fins als 3 anys no es paga.
Els primers viatgers han valorat positivament el viatge que ha fet parada a l’estació del Camp de Tarragona.
Més notícies:
- La SD Huesca serà el rival del Nàstic a la Copa
- La Part Alta de Tarragona es convertirà en un centre de creativitat aquest cap de setmana amb una nova edició de l’Art Alta
- Tothom 944. La Doctora Vanesa López aborda la importància del Diagnòstic Ràpid del Càncer de Pulmó
- Les fragates “Navarra” i “Canarias” faran escala a Tarragona
- La FEHT alerta sobre els riscos del nou Registre de Viatgers i reclama una revisió urgent