Sis persones han perdut la vida a l’AP7, al seu pas per la demarcació, aquest 2022. La gran majoria, cinc, han mort al tram del Camp de Tarragona i s’han registrat en període de gratuïtat de l’autopista. Les xifres preocupen al Servei Català de Trànsit. Hi ha un lleuger augment respecte el 2019, any prepandèmic i quan hi havia encara peatges. Aleshores, les persones que van perdre-hi la vida van ser 4.
El cert és que l’AP-7 registra un 20% de les víctimes mortals a les carreteres en el seu conjunt. A les tarragonines, durant aquest 2022, s’hi han deixat la vida 28 persones fins ara. 14 de les morts s’han registrat al Camp de Tarragona, 11 a les Terres de l’Ebre i 3 al Penedès. El cap del Servei Territorial de Trànsit a Tarragona, Albert Raül Esteban, ha explicat a Tarragona Ràdio que es torna a la mobilitat d’abans de la covid i que, a més, s’hi ha d’afegir la gratuïtat de les autopistes. Des de Trànsit es defensa la proposta per a reduir la velocitat de 120 quilòmetres hora als 100 en diferents trams. Trànsit planteja que la reducció de velocitat s’estableixi en quatre trams tarragonins. Són els que van de Roda de Berà fins a La Pobla de Montornès; de La Móra fins a Constantí; de Calafat a l’Ametlla de Mar i de L’Ampolla a Camarles.