CaixaForum va estrenar el passat dijous l’exposició Cartells de la vida moderna. Els orígens de l’art publicitari, oberta al públic fins al 23 de juliol.
L’espai narra la manera en què, cap a l’any 1900, el cartell publicitari es va convertir en un poderós mitjà de comunicació de masses i, a la vegada, en una obra d’art. Tot això, en el marc d’una època de gran transformació social, cultural i estètica, considerada l’inici de la modernitat contemporània.
El comissari de l’exposició, Ricard Bru, explica com el cartell va servir de reflex dels canvis que es van produir a finals del segle XIX i també d’instrument a l’hora de persuadir la societat.
S’hi exposen 110 peces d’artistes tant espanyols com internacionals, de la talla de Jules Chéret, Ramon Casas o Joaquim Sorolla. Les peces provenen del fons històric de cartells del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), i d’alguns préstecs de centres i col·leccions públics i privats. L’exposició també acull un cartell de les Festes de Santa Tecla de Tarragona, de José Mongrell.