Mitja dotzena d’establiments ja han denunciat pintades a les façanes o persianes a través del nou protocol entre Guàrdia Urbana i conselleria de Comerç. Ho ha anunciat el conseller Dídac Nadal en la presentació de la segona edició de la campanya d’streetart ‘Som art urbà’.
La Guàrdia Urbana de Tarragona ha posat a disposició de la conselleria de Comerç un protocol per formular denúncies. Amb la base de dades que ja té l’Ajuntament s’ha contactat amb els establiments per explicar-los aquest nou recurs. Segons Dídac Nadal, d’aquesta manera poden presentar denúncia de manera telemàtica en cas de ser víctimes d’un acte vandàlic. Per ara, cinc o sis ja ho han fet i s’espera que l’acollida sigui bona.
A tot això, la conselleria de Comerç se suma a la segona edició de la campanya d’streetart Som art urbà. L’objectiu és dignificar els espais degradats de la ciutat i donar visibilitat als artistes locals que embelleixen la ciutat amb els seus murals. L’edició d’enguany contempla la rehabilitació de 24 espais degradats en punts estratègics comercials. Entre els punts on s’actuarà hi ha el mur del Serrallo -el primer art urbà de la ciutat-, així com mòduls, caixes transformadores, persianes i altres espais publicoprivats del centre de Tarragona a través de l’Associació d’Il·lustradors de Tarragona. Judit Sentís és la dinamitzadora de la Via T.
Un dels murs pintats més recentment és del Mercat de Torreforta, a càrrec de l’artista Maga Illustration.