L’avinguda de Prat de la Riba comptarà amb un carril bici. Durant aquest 2022 Tarragona continuarà ampliant la seva xarxa segregada de mobilitat sostenible. En aquesta artèria de la ciutat ho farà seguint el mateix model que es va emprar a Pere Martell. S’aprofitarà la repavimentació de la calçada.
Les obres tindran un cost al voltant dels 65.000 euros i duraran tres setmanes. L’Ajuntament vol que es duguin a terme «com més aviat, millor». Prat de la Riba és una de les vies del centre de Tarragona amb un ferm en més mal estat. El consistori va iniciar l’any passat un procés de repavimentació general que va tocar punts com Pere Martell, la Font del Centenari o Apodaca, a banda d’altres en barris o polígons. L’objectiu: millorar la qualitat i, sobretot, la seguretat de l’asfalt.
La inclusió del carril bici no estava prevista al projecte inicial d’arranjament de Prat de la Riba. Amb tot, aquesta avinguda passarà de tenir tres carrils de circulació a tan sols dos per a vehicles de motor. L’altre serà per a bicicletes i patinets. No es perdran els dos carrils d’aparcament i un d’ells separarà el trànsit rodat de la mobilitat sostenible. Aquesta via segregada arribarà fins a la plaça Imperial Tàrraco i connectarà amb el carril bici educatiu. Xavi Puig, conseller de Mobilitat, explica la necessitat de reconvertir Prat de la Riba, que en un futur podria ampliar les voreres.
A poca distància de Prat de la Riba, el carrer de Pere Martell veurà el seu carril bici completat aquest 2022. El projecte per fer el tram entre Ramón y Cajal i el Serrallo ja està fet i podria licitar-se aviat. L’Ajuntament vol executar-lo durant la primera meitat d’any. Segons Puig, però, «depèn de si s’aproven els pressupostos o algun altre modificatiu de crèdit».