L’economista altafullenca Elisabet Romero serà la nova subdelegada del Govern central a Tarragona. Substituirà en el càrrec Santiago Castellà, actual president del Port. Romero és economista, llicenciada en administració i direcció d’empreses, diplomada en ciències empresarials i té un màster en control de gestió.

Actualment és cap de la unitat de control de gestió de la gerència territorial de l’ICS al Camp de Tarragona. També és tresorera de la Fundació de l’Hospital Joan XXIII. A partir de dimecres ja serà nova subdelegada, tal i com ha anunciat el delegat del Govern a Catalunya, Carlos Prieto, de visita a Tarragona, on s’ha reunit amb l’alcalde Viñuales.

El seu nomenament feia setmanes que s’esperava, després de la marxa de Castellà al Port. A les travesses hi ha hagut diferents noms que no han acabat de quallar. Prieto ha manifestat que Elisabet Romero és «la persona adequada». Ha recordat que era «cabdal» que fos una dona i que ella té la formació i la «sensibilitat» necessària pel territori i per un àmbit prioritari com és la salut. En les darreres eleccions municipals va ocupar el tercer lloc de les llistes del PSC a Altafulla, on no va sortir escollida com a regidora.

Consorci i carreteres

D’altra banda, durant la reunió amb l’alcalde, Prieto i Viñuales han abordat temes com la creació del consorci per a la gestió del patrimoni o el trasllat de la Biblioteca Provincial a la Tabacalera. Preguntats pel traspàs de carreteres, i especialment pel tram de l’N-340 a Llevant, han explicat que, tot i la demora en el projecte d’humanització, “l’important és que es faci bé”, segons l’alcalde. Afirma que ja està en fase d’aprovació definitiva i que després de les al·legacions presentades i estimades el projecte serà “millor”.