A més de la renovació de la flota, la licitació té com a objectiu aconseguir emissions zero al transport públic urbà de Tarragona.
Aquest nou model de servei integral de posada a disposició de 35 autobusos elèctrics impulsats per pila d’hidrogen, comporta que el contractista proveirà l’EMT d’un servei que integra: la disponibilitat en condicions adequades de marxa dels 35 nous vehicles, el manteniment dels mateixos i el seu proveïment amb hidrogen. Així mateix, és objecte d’aquests treballs la contractació del servei de reparació de les avaries que puguin esdevenir als vehicles exclosos del servei de manteniment.
El president de l’EMT, Jordi Fortuny, ha destacat que aquesta licitació representa un nou canvi de paradigma en la mobilitat pública. Afegeix que el canvi afavoreix tothom, donat que aquest fet és un important punt d’inflexió en la direcció cap a l’objectiu de descarbonització de la ciutat.
Actualment, l’EMT disposa d’una setantena d’autobusos amb motorització dièsel i dièsel hibrida. La licitació neix de la necessitat de reduir l’antiguitat mitjana de la flota i, alhora, aconseguir la descarbonització de la mobilitat i un transport públic amb zero emissions.
L’objecte del servei, que tot just inicia la seva fase de licitació, consisteix en un nou model de servei integral de descarbonització basat en tecnologia d’hidrogen com a vector energètic per aconseguir les emissions zero al transport públic urbà de Tarragona.
El valor estimat del contracte és de 38.169.600,00 euros i té una durada màxima prevista de 14 anys.
Un dels avantatges d’aquesta actuació, a banda del rejoveniment de la flota, és la desvinculació dels costos operatius del servei que presta l’EMT de l’evolució del preu del petroli i de l’energia elèctrica, al mateix temps que representarà un important salt qualitatiu i quantitatiu a favor de la lluita contra el canvi climàtic i la contaminació atmosfèrica de la nostra ciutat.