La licitació d’adquisició i manteniment dels autobusos d’hidrogen compta amb 200 mil euros, dels fons europeus Next Generation, per cada autobús. L’objectiu és assolir una de les línies estratègiques principals de l’EMT: la renovació de la flota de transport públic avançant cap a la introducció de vehicles més sostenibles. L’objectiu, a la llarga, és aconseguir zero emissions de CO2. 

El president de l’EMT, Jordi Fortuny, assegura que aquesta aposta pel medi ambient i la sostenibilitat té per objectiu aconseguir més aviat que tard una mobilitat pública amb zero emissions.

Els tres vehicles s’afegiran a la flota de baixes emissions sumant-se als 10 autobusos híbrids que està previst estiguin en actiu a començaments d’estiu. Així, se seguirà amb el pla de l’empresa de substituir gradualment la flota reorientant-se cap a un model de baix impacte mediambiental. De retruc, l’actuació permetrà reduir les emissions contaminants, millorant així la qualitat de l’aire, així com el consum d’energia final i el soroll.

Es ‘jubilaran’ tres autobusos de 18 anys

Els tres autobusos impulsats per pila d’hidrogen seran de motorització elèctrica i tindran una llargada d’entre deu i dotze metres. Aquests vehicles entraran en servei per a substituir tres autobusos dièsel Euro III, amb una antiguitat de 18 anys. 

Fons europeus per digitalitzar i optimitzar sistema

Per altra banda, els fons Next Generation també donen suport amb el finançament del 69% dels 300 mil euros necessaris per a la transformació digital de l’EMT. Bàsicament, s’adquireix una nova llicència de programari de caràcter especialitzat. Aquesta eina servirà exclusivament per actualitzar el sistema informàtic de gestió del servei de transport públic de viatgers. S’actualitzarà el sistema per optimitzar el temps de recorregut dels vehicles, per implementar la informació en temps real o per millorar la planificació geogràfica, entre altres