La posada en servei del túnel de Lilla a l’A-27 entre Tarragona i Montblanc, i l’arranjament viari de la connexió entre la sortida del túnel i l’entrada a l’autopista l’AP-2, que podria ser una realitat l’any 2024, suposarà un nou marc de relacions entre les Terres de Ponent i el Camp de Tarragona.  

Per aprofitar les oportunitats que aquesta infraestructura, que fa més de 40 anys que es reclama, pot suposar a nivell econòmic i social, aquest dimarts al matí s’han reunit Laura Roigé, presidenta de la Cambra de Tarragona i Jaume Saltó, president de la Cambra de Lleida, a la Casa de la Punxa, seu de la Corporació tarragonina. 

En el decurs de la trobada s’ha signat un document de treball, que s’impulsarà des d’ambdues Cambres.

Consideren que l’autovia A-27 és un objectiu estratègic supracomunitari i estatal que discorre des de Sant Sebastià al Cantàbric fins a Tarragona i que objectivament té un elevat valor estratègic. Les cambres de Lleida i de Tarragona posen damunt de la taula els principals impactes sobre els quals volen treballar estretament durant els propers anys per al seu desenvolupament territorial.

Es proposen millorar la relació del Port de Tarragona amb el seu hinterland, dotant-lo d’una via de gran capacitat que la majoria de ports estatals disposa. D’altra banda, es plantegen consolidar-se com a hub logístic del Corredor del Mediterrani. Actualment el sector del transport suporta la despesa en carburants i temps que representa circumdar els més de 70 quilòmetres fins a l’AP-2. Tarragona disposa de creixements com la ZAL amb 92 hectàrees dins el recinte portuari, que està dissenyat per convertir-se en un innovador centre de transferència de mercaderies. Complementarietat dels mercats turístics. Entorn d’un 25 per cent dels turistes estatals de la Costa Daurada accedeixen al litoral per aquesta via.