Les carreteres tarragonines han registrat 9 víctimes mortals aquest 2023, dues terceres parts s’han produït en accidents de trànsit a la xarxa viària de l’Ebre.

El sinistre del Perelló on van perdre la vida tres menors a principis de mes, ha fet disparar les xifres de letalitat a les comarques tarragonines.

Per territoris, hi ha hagut 3 víctimes mortals al Camp de Tarragona i 6 a l’Ebre, en els tres primers mesos de l’any.

Si bé al 2022 hi va haver 5 morts només a l’AP-7 curiosament enguany cap persona ha perdut la vida a l’autopista. La sinistralitat s’ha traslladat a vies secundàries, segons ha explicat a Tarragona Ràdio el Cap del Servei Territorial de Trànsit a Tarragona, Albert Raül Esteban.

Explica que els trajectes de proximitat i en vies que les persones que hi circulen coneixen bé, fa que s’abaixi la guàrdia.

En els 18 mesos d’alliberament dels peatges, la circulació de vehicles a les autopistes catalanes ha augmentat un 26% i el pas de vehicles pesants ha crescut un 36%. En punts com la incorporació de l’AP-2 a l’AP-7, en sis mesos hi ha hagut un increment del 50%.

Precisament aquest cap de setmana s’han començat a implantar les primeres mesures per reduir la sinistralitat a les autopistes catalanes. Els caps de setmana, la velocitat permesa a l’AP-7 és de 100km per hora en els trams entre Martorell i Gelida.

A més, els camions només podran anar pel carril de la dreta entre Camarles i Calafat.