Les carreteres tarragonines van registrar vuit morts menys l’any passat en comparació al 2019. Així, es va passar de 20 víctimes mortals a només 12, el que significa una baixada de gairebé el 43%. A Catalunya van ser 188, amb una disminució del 24%. Les bones xifres s’expliquen principalment per dos motius: per l’alliberament dels peatges i la reducció de la mobilitat derivada de la pandèmia. El Servei Català de Trànsit no contempla les dades del 2020, en ser un any molt atípic a causa de la covid-19.

La reducció es dona en accidents, ferits i morts. S’ha de tenir en compte, això sí, que durant tres mesos de l’any passat hi va haver confinaments comarcals i municipals, fet que va reduir la mobilitat i, per tant, l’accidentalitat. En aquest sentit, el mes de maig, amb la fi d’aquestes restriccions, va ser el mes negre del 2021, amb 4 morts, un quart del total. El van seguir l’agost i el març, amb dos. Destaca que cap accident al Camp de Tarragona va tenir més d’un mort.

Tot i que el trànsit mitjà als trams de l’AP-7 alliberats el passat 1 de setembre s’ha incrementat un 47,2%, aquesta via tan sols va registrar una mort l’any passat. La meitat dels sinistres mortals al Camp de Tarragona van tenir lloc a la xarxa viària principal i l’altra meitat a les carreteres secundàries. Cap via va tenir més d’un accident mortal.

D’altra banda, en l’àmbit català, un quart de les morts es van deure a distraccions. Només un 5% derivada del consum d’alcohol i drogues.

Altres dades destacables són que un 87% dels morts a les carreteres tarragonines van ser homes. Cap accident mortal va ser de nit, tot i que un de cada tres va ser la tarda d’un dia feiner.

El Servei Català de Trànsit també mostra preocupació pels atropellaments en les vies interurbanes, és a dir, les allunyades dels nuclis urbans. En aquestes hi va haver tres morts, quan «no haurien de ser habituals». Els vianants, juntament amb els ciclistes i motoristes, són vulnerables. Aquest col·lectiu va acumular tres de cada quatre morts l’any passat.