Les famílies tarragonines d’infants amb trastorns de l’espectre autista es mostren preocupades davant l’elevat nombre de casos d’assetjament escolar que pateix el col·lectiu. Asseguren que en moltes ocasions es tendeix a minimitzar les situacions de bullying perquè l’alumnat amb autisme no és capaç de verbalitzar el patiment que els provoca.
L’associació ASPERGER-TEA del Camp de Tarragona ha vist com el neguit de les famílies ha augmentat arran el cas d’intent de suïcidi d’un noi amb autisme a Sant Carles de la Ràpita suposadament per les burles rebudes a l’institut. Amb tot, expliquen que la preocupació per l’assetjament escolar ja fa temps que s’arrossega i lamenten que tot i haver millorat, en alguns casos els protocols d’actuació dels centres educatius per a fer front al bullying no funcionen.
La Psicòloga-coordinadora d’Aspercamp Tarragona, Irene Barberán, diu que cal estar pendents davant qualsevol canvi o signe d’alarma que pugui fer sospitar d’un cas d’assetjament escolar. Demana que es revisin els mecanismes de prevenció i que es transmeti a la societat un missatge més contundent sobre les diferències a l’etapa de l’adolescència.
Des d’Aspercamp asseguren que prop del 90% dels adolescents amb autisme han patit bullying o algun tipus d’assetjament escolar i que són un dels col·lectius amb més risc d’afectació.
Més notícies:
- Una nova tècnica mínimament invasiva permet intervenir la columna amb només tres incisions i sense obertura toràcica
- El Concurs de Focs Artificials arriba a la seva 33a edició
- Tarragona tindrà 1.000 habitatges socials en els propers anys
- Martorell vol recuperar la Ciutat de Repòs pels veïns de Llevant i per Tarragona
- La II Tàrraco Aquatló espera la participació de 200 esportistes aquest dissabte