Les pernoctacions als hotels i càmpings de la ciutat han augmentat un 25 per cent el 2022 respecte a abans de la pandèmia. Són les dades que ha fet públiques el Patronat Municipal de Turisme que situa una xifra rècord de la darrera dècada amb més d’1,6 milions de pernoctacions. L’estada mitjana de visitants als càmpings de Tarragona ha estat una de les claus d’aquest increment total.

El 2022 ha confirmat la recuperació del turisme internacional que a la ciutat de Tarragona ha superat les xifres del 2019 amb un 47 per cent de les pernoctacions. La ciutat ha aprofitat les seves potencialitats com a espai patrimonial mundial, la cultura, la gastronomia, les platges i l’esport i s’ha adaptat digitalment al canvi de model d’hàbits dels turistes.

El gerent del Patronat Municipal de Turisme, Víctor Franquet, ha expressat que el públic internacional anirà a més gràcies a l’acció comunicativa que es porta a terme i també a la gran demanda que hi ha per venir als càmpings de la ciutat.

L’alcalde i conseller de Turisme, Pau Ricomà, ha manifestat que el mercat català i de proximitat és un dels pilars forts d’aquesta temporada rècord. Ha confessat que el sector es troba fort i que té bona salut.

Les visites a la pàgina web de la conselleria també han crescut durant el 2022 i es treballa per potenciar actes no només a l’estiu, com és el cas del carnaval o la Setmana Santa. Turisme ha detectat que les actuacions promocionals estan donant el seu fruit. A més, s’ha corroborat un creixement de les recerques digitals procedents de París o Düsseldorf gràcies a la ruta aèria des de l’aeroport de Reus.

Més notícies: