Les pernoctacions van créixer un 70% a la ciutat durant l’any passat respecte el 2020. Les dades demostren que la recuperació està en marxa però encara caldrà esperar per tornar als nivells d’abans de la pandèmia. Desestacionalitzar les visites, captar els mercats internacional que van deixar de venir o augmentar l’oferta hotelera són reptes que es marca Tarragona Turisme.

Durant el 2021, la ciutat va superar les 876.600 pernoctacions. Representen un 66,7% de les que hi va haver al 2019, abans de la desfeta sanitària. L’ocupació, amb un 50% més de places respecte el 2020, va créixer tant en hotels com en càmpings, però els primers han fet un salt més gran. De fet, fruit del canvi de tendència, s’ha incrementat l’estada mitjana als hotels a gairebé dues nits, mentre que als càmpings s’ha escurçat una mica. Les dades constaten el que ja s’intuïa: un 72% dels turistes que van venir a Tarragona durant l’any passat eren nacionals, eminentment catalans. Dels estrangers, els francesos (30%) predominen als hotels i holandesos (27%) i alemanys (26%) als càmpings.

El gerent del Patronat Municipal de Turisme, Víctor Franquet, destaca que la ciutat ja ha iniciat el camí de la recuperació, i que les previsions per la Setmana Santa i l’estiu són esperançadores.

L’alcalde i conseller de Turisme, Pau Ricomà, admet les incerteses que provoca la guerra i la creixent inflació. També que a la ciutat manca musculatura hotelera, i que hi estan treballant.

Desestacionalitzar les visites i captar més turistes de proximitat també seran reptes. Per exemple, pròximament s’estarà a la Fira de Turisme de Bilbao.