Les retencions a l’AP-7 durant aquesta Setmana Santa s’han reduït un 20%, segons ha explicat el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, que ha atribuït el descens a les limitacions de velocitat que s’han aplicat, als bons resultats dels carrils addicionals i a l’elevada heterogeneïtat de la mobilitat.

Lamiel també ha destacat la disminució de la sinistralitat que s’ha produït. Dues persones han perdut la vida durant la Setmana Santa d’enguany, tres menys que l’any passat per aquestes dates. A més, en el primer trimestre de 2023 la sinistralitat a l’AP-7 ha caigut un 75%, passant de vuit a dues víctimes mortals. Lamiel ha fet la valoració en la roda de premsa de balanç de l’operació tornada de Setmana Santa d’aquest 2023, que entre el diumenge a les 12.00 h i el dilluns a les 20.00 h ha suposat el retorn de 527.000 vehicles a l’àrea metropolitana de Barcelona. Aquesta xifra representa un 88% de la previsió dels 600.000 desplaçaments previstos per les vacances de Pasqua. Els problemes circulatoris més destacats d’aquest dilluns s’han registrat sobretot al matí a l’AP-7, l’N-340 i les vies del litoral de Tarragona.

El director del Servei Català de Trànsit ha parlat d’eclosió per definir el fenomen que s’ha produït a la xarxa viària aquesta Setmana Santa, en què assegura que “hi havia ganes de moure’s”.

Això ha generat una situació en què un total de 45 vies d’arreu del país s’han vist afectades per episodis de retenció, mentre que l’autopista que en els darrers mesos havia registrat més complicacions, l’AP-7, ha vist alleugerida la pressió.

Dues persones han mort a l’AP-7 aquest 2023, sis menys que en el mateix període de l’any passat. Amb tot, no s’ha donat per satisfet perquè ha recordat que l’objectiu és el de zero víctimes.

Pel que fa a nombre de ferits en l’acumulat de l’any, els de gravetat han caigut un 15% respecte al 2019, si bé la comparativa amb el 2022 suposa un increment del 6%.

Més notícies: