El Servei Català de Trànsit en col·laboració amb la Divisió de Trànsit dels Mossos d’Esquadra ha disposat els dos últims caps de setmana una sèrie de mesures especials de circulació i ordenació del trànsit per minimitzar les afectacions viàries. S’ha fet èmfasi en les autopistes amb més demanda des de l’alliberament dels peatges del passat 1 de setembre. 

Després d’analitzar les dades de l’AP-7, s’observa que la circulació ha millorat notablement amb l’aplicació de les diferents mesures especials.

El primer cap de setmana després de l’alliberament dels peatges, les retencions van arribar fins als 37 km al tram nord de l’autopista i fins als 23,5 km al tram sud, en aquest cas agreujades per un accident que va provocar restriccions de circulació.

El següent cap de setmana, ja amb mesures instal·lades, les retencions es van contenir amb màxims de 20 km al sud i 19 km al nord, on també es va produir un accident greu que va provocar restriccions.

Aquest tercer cap de setmana les retencions màximes han estat de 7 km al nord i 5 km al sud i s’ha pogut apreciar que aquestes retencions no eren d’aturades completes sinó de trànsit dens. Durant el mateix cap de setmana comparable del 2019 les retencions van arribar fins al 17 km al nord i no tenim dades significatives al sud.

El director de l’SCT, Ramon Lamiel, insta novament a que s’accelerin les tasques de desmantellament de les infraestructures dels peatges per donar continuïtat a la capacitat de tres carrils de l’autopista i, en aquest sentit, es demana que Foment actuï amb la mateixa celeritat que Territori.

Trànsit considera que les mesures han contribuït a retornar a la situació d’abans de l’alliberament de peatges i fins i tot han ajudat a reduir les retencions ja que respecte al mateix cap de setmana del 2019 hi ha hagut un 58% menys de cues que el 2019. Si es compara amb el cap de setmana anterior, s’ha registrat un 63% menys de cues al nord i un 75% menys de cues al sud.