Les urbs seran el tema central de l’11a edició del Festival Internacional de Fotografia SCAN Tarragona, una proposta que consolida la ciutat com un dels principals punts de trobada per a la fotografia contemporània. El certamen ha programat una cinquantena d’activitats, del 18 d’octubre al 15 de desembre, amb la participació d’un centenar d’artistes i professionals que envairan, durant dos mesos, alguns dels principals espais culturals de Tarragona i també de Reus i Els Pallaresos.
Enguany se centra en fer una reflexió profunda sobre la ciutat i els seus reptes contemporanis. Convida a explorar les complexitats del creixement urbà i els impactes que genera en les múltiples facetes. La consellera de Cultura de l’Ajuntament, Sandra Ramos, destaca el talent i la reflexió que caracteritza el festival.

El Moll de Costa del Port de Tarragona esdevindrà el nou bulevard de la fotografia. Allà se centraran tres de les quatre activitats que l’SCAN ofereix durant el cap de setmana inaugural. L’exposició central, titulada ‘La ciutat revelada. Exploracions sobre l’espai urbà’, del programa Talent Latent, s’instal·larà al Tinglado 2 del Moll de Costa. La inauguració tindrà lloc el divendres 18 d’octubre a les 19 hores. Una hora després al Refugi 1 s’inaugurarà l’exposició ‘Daídalos’. El Teatret del Serrallo acollirà una trobada professional innovadora que reuneix una seixantena de joves artistes i agents del món de l’art. El director del Festival, Jesús Vilamajó, remarca que l’SCAN vol aprofundir el fet fotogràfic a més d’abordar la seva creativitat, amplitud i el format transmèdia.
L’SCAN s’expandeix a Reus i Els Pallaresos
Reus i Els Pallaresos se sumen al festival. És una de les novetats d’aquesta edició. La capital del Baix Camp acollirà dues exposicions: ‘Arquitectures sentimentals’ i ‘Quietud global’. L’SCAN destaca també per ser un programa obert i participatiu. El festival oferirà activitats i tallers adreçats als col·lectius dels barris de Tarragona i a la ciutadania en general. En aquest sentit, hi haurà les populars rutes SCAN, que exploraran la Rambla i l’Antiga Universitat Laboral i diferents tallers al voltant de la fotografia. Tota la informació del festival està disponible a www.scan.cat.

Altres notícies:
- El Nàstic goleja a Unionistas de Salamanca i retalla punts al líder
- Mor apunyalat un home en una baralla al passeig de la Barquera de Roda de Berà
- Tarragona homenatjarà les víctimes de la repressió franquista
- El sector turístic de la Costa Daurada i l’Ebre preveu una ocupació d’entre el 80 i 90% per Setmana Santa
- Tarragona acull una nova activitat d’anellament científic d’ocells aquest dissabte