Les vendes de turismes i de totterreny creixen un 12,3% durant el 2023 a la demarcació de Tarragona. Els vehicles elèctrics segueixen tenint una presència residual. El sector reclama que les ajudes també arribin a aquells compradors que s’acaben decantant per la benzina o pel dièsel.

El 2023 no va començar bé per al sector de l’automoció, a causa de la crisi de components, que es va allargar fins ben bé la primavera, però l’any s’ha acabat tancant en positiu. Segons l’Associació Empresarial de Tallers de Reparació i Venedors d’Elements, al conjunt de la demarcació es van matricular 13.696 turismes, totterreny o derivats, un 12,3% més respecte el 2022. D’aquests, més d’11.600 eren vehicles de benzina o dièsel i només 974 elèctrics.

Emili Beltran, secretari d’ASTAVE, ha explicat a Tarragona Ràdio que aquesta tipologia no està seduint els tarragonins i les tarragonines. Recorda que només hi ha ajudes per a la compra de cotxes elèctrics i en reclama també per a la resta, que són la immensa majoria.

Beltran diu que els vehicles de gasolina o dièsel que hi ha ara al mercat no tenen res a veure amb els de fa 10 anys i que consumeixen i contaminen molt menys. En aquest sentit, detalla que la demarcació de Tarragona és una de les zones amb un parc automobilístic més antic. En paral·lel, la matriculació de noves motocicletes va créixer gairebé un 9% durant el 2023.

Altres notícies: