Les cadenes de distribució al majorista dedicades a l’hostaleria afronten l’estiu amb incertesa, pendents de la reactivació del turisme. Si bé els restaurants i negocis més petits ja han anat obrint de cara al client local, encara hi ha hotels o establiments més grans que no han fixat una data per a la represa de l’activitat. O no per una activitat com la que venien fent habitualment tenint en compte que seguim sense visitants de fora.
És un sector que depèn molt del turisme, tenint en compte que multiplica la facturació durant els mesos de temporada alta. I, de moment, aquesta ha quedat del tot desdibuixada, i amb moltes incògnites pel que passarà en les properes setmanes.
Han estat mesos molt durs per empreses com Makro, amb instal·lacions al polígon Entrevies. El seu gerent a Tarragona, Alberto Arnal, ha explicat a Tarragona Ràdio que el confinament els ha deixat molt estoc i poques vendes, i també molta preocupació. Amb tot, afirma que no han deixat d’estar al costat de l’hostaler i confia en una reactivació del turisme per accelerar la recuperació.
El confinament també ha portat canvis en el funcionament d’aquests establiments. I també han modificat els hàbits els mateixos empresaris, que estan apostant pel menjar per emportar o per un canvi de cartes. Es compra més sovint i amb menors quantitats que abans. Arnal es queda amb la part positiva de la situació: han estat mesos difícils però han pogut ajudar entitats com Càritas amb l’entrega i distribució d’aliments.