Les colles castelleres exploren noves vies de finançament. La crisi ha reduït les contractacions en diades i ha obligat les entitats a abaratir el seu catxet.
La venda de marxandatge i la participació en exhibicions promogudes per grups privats van a l’alça. També creix el nombre de colles que fixen una quota anual als seus socis i les que busquen patrocinadors.
El president de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya, Alfons González, aposta per acotar els “límits” i l’encaix de la iniciativa privada i el món casteller.
En cap cas es planteja introduir publicitat a la roba castellera i avancen que interposaran sancions contra qualsevol colla que ho vulneri. Ho ha dit en una entrevista a l’Agència Catalana de Notícies.
La contractació de les colles en les diades ha estat tradicionalment, juntament amb les subvencions, la principal font d’ingressos de les agrupacions castelleres. Fer pagar als castellers una quota anual també és un fenomen que es va estenent. Actualment, encara moltes agrupacions contemplen el pagament de quotes voluntàries, mentre que d’altres, senzillament, no fan pagar res als seus socis.
Des de la Coordinadora es veu el futur amb optimisme. L’entitat agrupa 65 colles i hi ha altres 12 colles incloses en la categoria de formació.