La part més singular del projecte serà el moment de col·locar la pròpia passarel·la per sobre de les vies del tren. Una tasca que es farà amb grues de gran tonatge.

Inicialment, els enginyers de l’obra havien previst una estructura de dues peces amb una columna al mig, però finalment s’han decantat per una passera d’un sol mòdul, de 30 metres de llarg.

El president del Port, Josep Andreu, ha explicat en una entrevista a Tarragona Ràdio que la previsió és que la macro estructura arribi des de les mateixes instal·lacions portuàries. Des del Port es traslladarà amb un comboi especial fins al lloc on s’ha d’instal·lar.

L’obra de la passera es va engegar al gener i avança a bon ritme, segons Andreu, que amb tot es mostra prudent ja que les actuacions coincideixen amb la remodelació de l’Estació de tren i puntualment cal compaginar les actuacions.

La passera salvarà una altura de 17 metres i permetrà fer el recorregut entre la Baixada del Toro, a tocar del Balcó del Mediterrani, amb el Passeig del Miracle en tant sols vuit minuts. Pel president del Port, la part més singular serà el moment d’instal·lar aquesta gran estructura elevada.

Les obres de la passera han d’estar enllestides a final d’any o principis de 2018. Comporten restriccions de transit rodat a la zona del passeig, per les que Andreu ha demanat comprensió i paciència als tarragonins.

Després, vindrà la reforma del Passeig del Miracle, que guanyarà molt d’espai per a l’ús dels vianants. El president del Port ha dit que l’ampliació de les voreres del passeig permetrà que un cop remodelat els autèntics protagonistes siguin els vianants, els ciclites i aquells que hi van a córrer o caminar. La inversió només en aquesta part del projecte és de 600 mil euros.