Les reclamacions de consum van augmentar un 45% i van superar els 4800 casos a la demarcació durant el 2014. Les xifres es desprenen del balanç de l’actuació de l’Agència Catalana del Consum que s’ha fet aquest divendres a la delegació del Govern.
Gairebé 2000 de les reclamacions corresponen als afectats per les preferents de Catalunya Caixa, que ha retornat més de 10.600.000 euros.
A banda, les telecomunicacions i Internet aglutinen una mica més de la meitat de les queixes, seguides en segon lloc dels subministraments bàsics, amb un 13% i dels béns de consum i els serveis generals de consum amb un 12%.
L’agència de consum va atendre 2.900 reclamacions, 18 punts per sobre de l’any anterior.
El delegat del Govern a Tarragona, Joaquim Nin, destaca que l’agència de consum s’ha hagut d’adaptar als canvis dels últims anys.
D’altra banda, l’any passat l’Agència Catalana de Consum va resoldre 24 expedients sancionadors. A Tarragona es van presentar un total de 246 denúncies per vulneració dels drets de consum.