L’Institut Municipal d’Educació de Tarragona i la Fundació Bofill han signat un conveni per impulsar el programa
Code Club:
una xarxa d’espais extraescolars gratuïts que arriba a 4 escoles de Tarragona on els
infants descobreixen, imaginen i s’expressen creant els seus propis projectes. L’escola
Bonavista, La Floresta, El Miracle i Saavedra són els quatre centres educatius tarragonins que ofereixen espais Code Club, un programa extraescolar de programació i pensament computacional.
Aquest projecte té com a objectiu principal fomentar les habilitats digitals de l’alumnat a través d’activitats pràctiques i lúdiques que introdueixen
la programació des de nivells inicials i pot ser una gran oportunitat per als infants, per tal de fomentar  un ús crític i constructiu de les tecnologies
digitals. Amb l’objectiu de posar a l’abast dels infants més vulnerables oportunitats educatives de base digital, la Fundació Bofill impulsa la iniciativa
amb la col·laboració dels diferents ajuntaments catalans que hi participen. Són ensenyaments gratuïts a 100 escoles de 20 localitats diferents de Catalunya
on els infants descobreixen, imaginen i s’expressen creant els seus propis projectes.
El programa forma part d’una xarxa que a nivell català s’adreça a 8.280 alumnes de 4t a 6è de primària i es duu a terme en sessions setmanals fora de l’horari
lectiu, en espais de les mateixes escoles. Cada grup d’infants seguirà un itinerari de 32  hores d’activitat, en què es combinen dinàmiques grupals per
desenvolupar el pensament computacional i l’aprenentatge de la programació fent servir Scratch, un conegut software educatiu i lliure creat pel MIT. També
s’incorpora el pensament computacional desendollat (sense pantalles), per tal de promoure espais d’alfabetització digital no mediats pels dispositius sovint
massa presents en la vida dels infants.
La consellera d’Educació, Isabel Mascaró, ha explicat que “per damunt de clubs de programació, els Code Club són espais de descoberta, experimentació i
col·laboració, en què es potencien habilitats com la resolució de problemes, la creativitat i l’autoconfiança. Per això mateix, és molt posititiu per a
les escoles de Tarragona oferir aquest tipus d’extraescolars”. Són formacions lúdiques, on els infants se senten acompanyats i se’ls motiva a superar els
reptes de cada sessió i a compartir aprenentatges i estratègies amb la resta de companys. Mascaró ha afegit que “això és essencial per combatre les bretxes
culturals i de gènere que existeixen encara en l’àmbit digital, especialment pel que fa a la qualitat en l’ús de les eines digitals”. 
Els Code Club volen ser també un connector de la comunitat, multiplicant les oportunitats educatives tecnològiques i sumant-hi tots els agents possibles.