La plataforma Mercaderies per l’Interior veu amb bons ulls l’anunci de l’Estat d’estudiar alternatives per
solucionar la problemàtica de l’increment de trens de mercaderies a Tarragona.
El portaveu de l’entitat, Eugeni Sedano, creu que és excessiu que s’hagi trigat set mesos per posar en
marxa un informe inicial que, segons recorda, només compta amb una partida
pressupostària de 200.000 euros. En declaracions a Tarragona Ràdio, Sedano
assegura que cal voluntat política per accelerar la tramitació d’aquest estudi i fer realitat el projecte mediambiental i l’execució de les obres d’un traçat únic per
mercaderies a les comarques del Tarragonès i el Baix Penedès.

La nova ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha anunciat que l’estudi es licitarà finalment aquesta setmana amb l’objectiu
d’abordar la problemàtica global de la xarxa ferroviària a l’entorn de Tarragona.

Sánchez ha reconegut que la construcció del tercer fil del corredor mediterrani que s’està duent a terme comportarà possibles inconvenients socials
al Camp de Tarragona. Alcaldes i entitats del territori ja han alertat que quan es posi en marxa aquesta infraestructura el nombre de trens de mercaderies que passaran per la línia de la costa i per l’interior d’algunes localitats es multiplicarà per set.