L’Estudi d’Impacte Ambiental del tren-tramvia del Camp de Tarragona avala no usar la línia d’Adif i fer un traçat nou amb ample europeu entre l’estació de Salou – PortAventura i Vila-seca, i entre Reus i Tarragona. El document elaborat pel Departament d’Acció Climàtica a petició del Departament de Territori s’ha publicat aquest dimecres al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
Ara, Territori l’ha d’integrar al projecte constructiu de la infraestructura, que determinarà el sistema de tracció dels combois. Un mecanisme que, a petició dels ajuntaments, vol evitar una catenària aèria, especialment als nuclis urbans.
Des de Territori han apuntat a l’ACN que la intenció és enllestir el projecte constructiu de la primera fase en les properes setmanes per, posteriorment, adjudicar els treballs durant el 2023.
En una segona fase que es farà en paral·lel i que es troba en fase de redacció, s’uniran les ciutats de Tarragona i Reus.
L’Estudi d’Impacte Ambiental del tren-tramvia del Camp de Tarragona avala no usar la línia d’Adif
El projecte constructiu determinarà el sistema de tracció però es vol evitar una catenària aèria als nuclis urbans