El desenvolupament de la ZAL del Port Tarragona fa un altre pas endavant amb la licitació del seu accés soterrat. L’obra té un termini d’execució de 12 mesos i un pressupost de licitació de gairebé 6 milions d’euros.
Es tracta de donar continuïtat al “Vial d’accés a la ZAL”, actualment en execució, fins a connectar amb la C-31 a la rotonda de la Piconadora i amb el vial exclusiu per vehicles pesats “dels Prats”. Aquesta unió es realitza mitjançant diversos ramals de connexió i amb un pas inferior per sota la carretera C-31b. Així, l’obra completarà la connexió de la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) i el Port amb la carretera C-31b, l’A-7 i l’AP-7.
El pas inferior es realitzarà amb un calaix executat “in-situ” de formigó armat, i s’executarà per fases per tal de minimitzar les interferències amb la circulació. L’obra inclou també tots els ramals de connexió amb les diferents carreteres, els elements de drenatge, il·luminació, senyalització i seguretat.
Es preveu la construcció d’aproximadament 915.000 m2. Es beneficiarà l’eficiència logística de les empreses, es reduiran costos i s’accelerarà la cadena logística. Per a la fabricació s’inclouran tecnologies innovadores per augmentar la sostenibilitat.
La ZAL també suposarà la creació de més de 4.200 llocs de treball directes i indirectes. Aquest espai implicarà un increment del 20% de les zones per a les activitats logístiques al Port de Tarragona i un impacte positiu en el tràfic marítim, xifrat en un increment d’entre 2,7 i 4,6 milions de tones més a l’any.