ZAL Port Tarragona

El desenvolupament de la ZAL del Port Tarragona fa un altre pas endavant amb la licitació del seu accés soterrat. L’obra té un termini d’execució de 12 mesos i un pressupost de licitació de gairebé 6 milions d’euros.

Es tracta de donar continuïtat al “Vial d’accés a la ZAL”, actualment en execució, fins a connectar amb la C-31 a la rotonda de la Piconadora i amb el vial exclusiu per vehicles pesats “dels Prats”. Aquesta unió es realitza mitjançant diversos ramals de connexió i amb un pas inferior per sota la carretera C-31b. Així, l’obra completarà la connexió de la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) i el Port amb la carretera C-31b, l’A-7 i l’AP-7.

El pas inferior es realitzarà amb un calaix executat “in-situ” de formigó armat, i s’executarà per fases per tal de minimitzar les interferències amb la circulació. L’obra inclou també tots els ramals de connexió amb les diferents carreteres, els elements de drenatge, il·luminació, senyalització i seguretat.

Es preveu la construcció d’aproximadament 915.000 m2. Es beneficiarà l’eficiència logística de les empreses, es reduiran costos i s’accelerarà la cadena logística. Per a la fabricació s’inclouran tecnologies innovadores per augmentar la sostenibilitat.

La ZAL també suposarà la creació de més de 4.200 llocs de treball directes i indirectes. Aquest espai implicarà un increment del 20% de les zones per a les activitats logístiques al Port de Tarragona i un impacte positiu en el tràfic marítim, xifrat en un increment d’entre 2,7 i 4,6 milions de tones més a l’any.